
קשה להאמין שרשת האינטרנט נכנסה לחיינו רק לפני שנים ספורות שכן היא הפכה לכלי בסיסי כמעט בכל תחום. דוגמא נאה לכך מהווה עולם השיווק והפרסום אשר בו הפכה הרשת לפלטפורמה מובילה בזכות מספר יתרונות ייחודיים שאין במדיות האחרות. רוצים לדעת מהם הכוחות העיקריים של השיווק האינטרנטי? בואו לקרוא.
שיווק וקידום בסביבת האינטרנט – מה שבין כמות לאיכות
הכוח המרכזי של הרשת מבחינה שיווקית הוא כמובן הכמות העצומה של גולשים מידי יום, אשר מחפשים בה מידע, מבצעים קניות, קוראים חדשות ומבזקים, שומרים על קשרים חברתיים, ועוד. למעשה, יש הרבה יותר גולשים ברשת מאשר אנשים שקוראים עיתונים ואפילו מכמות הצופים בטלוויזיה, ובהשוואה למדיות הללו הרשת מציעה עוד מספר יתרונות ברורים. לדוגמא, בעוד שפרסומת ברדיו, בטלוויזיה או בעיתון פונה לקהל נרחב שלא בהכרח מתעניין במוצר או בשירות הספציפי, הרשת מעניקה כלים חכמים ויעילים מאוד לפילוח. המודעה, דף הנחיתה, הבאנר או תוצאת החיפוש יכולים להופיע בפני אנשים לפי מינם, גילם, זמני הגלישה, הרגלי רכישה, אתרים שביקרו בהם ועוד שורה ארוכה של מאפיינים. מטבע הדברים, המיקוד מוביל ליחס המרה גבוה בהרבה של צופים לכדי לקוחות שנרשמים ברשימת התפוצה, משאירים פרטים או מבצעים פעולות שונות.
יחסים בזמן אמת
הרשת מציעה אפשרויות מגוונות לקמפיינים שיווקיים ובהן גם פלטפורמות שיוצרות יחסים לטווח הארוך עם הגולשים. דוגמאות בולטות לכך הן הרשתות החברתיות, פורומים למיניהם וגם בלוגים כמו שאתם קוראים עכשיו. במקרים אלו, במקום לצפות באופן פאסיבי בפרסומת הגולש יכול להגיב, לשאול, להביע את דעתו ולקבל תגובה מהירה מבעל העסק. כך נוצרת אינטראקציה הדדית שבה הגולש מרגיש שמקשיבים לו, מעריך את ההשקעה ולומד להכיר את העסק או החברה כבעלי ידע וסמכות בתחום. זוהי דרך מצוינת ליצירת יחסי אמון עם העסק ונאמנות אליו ולמוצריו לאורך זמן. בתוך כך, ביחס לאפיקי פרסום אחרים הרשת מאפשרת ליצור התאמות ושינויים מהירים מאוד בקמפיינים ובכך להגיב בזמן אמת לדרישות השוק כגון מבצעים או הודעה על מוצר חדש.
זו הייתה רק סקירה על קצה המזלג של יתרונות השיווק ברשת ועוד קיימים רבים אחרים כגון העלות הנמוכה מאוד יחסית למדיות אחרות. לפרטים נוספים, פנו אל צוות המומחים של פרו כארד ואנו נשמח להציג לכם אפשרויות יעילות ובדוקות להגדלת מעגל הלקוחות והיקף המכירות באמצעות הרשת.