
כולנו מכירים את מנוע החיפוש של גוגל שהפך לכלי מרכזי לאיתור עסקים, מוצרים ושירותים, ומהצד השני גם לחשיפתם בפני הציבור. אחד הכלים המרכזיים להשגת החשיפה ולהגדלת מעגל הלקוחות והמכירות היא קידום ממומן בגוגל – ובמאמר הבא נלמד מהם יתרונותיו ומתי כדאי להשתמש בו.
נדמה שאין צורך להכביר במילים על הפוטנציאל העסקי של גוגל ולמעשה כל עסק המכבד את עצמו חייב להופיע בתוצאות החיפוש ולשאוף לדירוג הגבוה ביותר. שני הכלים המרכזיים להשגת חשיפה מרבית וממוקדת הם הקידום האורגאני והממומן, כאשר האחרון מאפשר להציג מודעות בולטות בראש התוצאות של גוגל. על מנת להבין את יתרונותיו והיעילות של קמפיין ממומן למצבים שונים נשווה אותו אל הקידום האורגני:
- לעמוד בראש – סקרים מעידים ש- 90% מהגולשים אינם מגיעים כלל לעמוד השני של גוגל. כלומר, הם מסתפקים בתוצאות העמוד הראשון שמעידות מבחינתם על אמינות ואיכות. על מנת להשיג את היעד הזה בעזרת קידום אורגני יש להשקיע לא מעט משאבים וזמן, במיוחד אם מדובר בתחום עיסוק תחרותי. לעומת זאת, קידום ממומן מביא אתכם מייד אל ראש התוצאות ובעלויות נמוכות בהרבה. שימו לב שאחד מכל 5 גולשים בגוגל יעדיף להקליק על מודעות ממומנות!
- תוצאות עכשיו – קידום אורגני מהווה נדבך חשוב בשיווק אינטרנטי וכבודו במקומו מונח. ואולם, מדובר בתהליך ארוך טווח המצריך סבלנות רבה ואינו מתאים למי שרוצה להשיג מטרות במהירות. לעומתו, בעזרת קידום ממומן אנו יכולים להשיג חשיפה נרחבת בצורה מהירה ובולטת מאוד, בין אם אנו מעוניינים להציג חברה, מוצר, שירות או מבצע חדש, ובין אם רוצים להגדיל בטווח הקרוב את מעגל הלקוחות וכמות המכירות.
- יחסי המרה – בדומה לקידום האורגני, קידום ממומן מבוסס על פילוח שוק מדויק ומופיע רק לעיני גולשים שבמבצעים חיפושים רלוונטיים. המשמעות היא שבניגוד לפלטפורמות פרסום אחרות במדיות השונות, אשר פונות לקהלים נרחבים, כאן הסיכוי להפוך גולש ללקוח גבוה בהרבה ובעלויות נמוכות מאוד.
- תקציב ברור – כפי שאמרנו, קידום אורגני הוא תהליך שדורש השקעה כספית לתקופה ארוכה, שקשה לכמת לשורה תחתונה. לעומת זאת, הקידום הממומן מאפשר לכם להגדיר בדיוק את רמת ההשקעה הכספית בקמפיין, במחיר קבוע וידוע, וזאת ללא הגבלה על מידת החשיפה וכמות ההקלקות.
מתי כדאי לבד ומתי לא?
יש אנשים שמעדיפים להשיק לבד קמפיין ממומן או אורגני בגוגל, והדבר אכן אפשרי אם יש לכם מספיק עניין ופנאי כדי ללמוד את התחום על בוריו, ובמידה שזמנכם אינו יקר. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם ממש לא מומלץ ללכת לבד, למשל אם אתם עוסקים בתחום שיש בו תחרות ברשת, אם אתם סובלים מתדמית שלילית באינטרנט עקב פרסומים עוינים שחשוב לשנות במהירות, וכמובן – אם אתם רוצים להפיק את המקסימום מגוגל ממומן.
פרו כארד מעמידה לרשותכם את מיטב מומחים בקידום אתרים שכבר ניהלו בהצלחה קמפיינים למגוון עסקים. אנו נבנה לכם קמפיין ממומן מאלף ועד תו ברמות הגבוהות ביותר של עלות – תועלת, ועל הדרך נספק עוד קשת רחבה של כלי פרסום ושיווק אפקטיביים ברשת. דברו איתנו ונספר לכם איך ממנפים את העסק עם גוגל ממומן.